

Luotettavan ja vakavasti otettavan kärkitoimijan meininkiä.
Euformatics toimii alalla, jossa kohdeasiakas on lääketieteen asiantuntija. Toistaiseksi kohtalaisen tuntemattomana alan toimijana tarvittiin kasvua tukeva verkkosivusto, joka viestii kuvaa uskottavasta ja luotettavasta kumppanista.
Teknologiayrityksenä Euformatics kaipasi lisäksi ilmettä ja fiilistä osaamisen globaalista edelläkävijästä ja suunnannäyttäjästä genetiikan pilvipalveluissa.
Kasvavalle yritykselle uudet asiakkuudet pitävät paketin kasassa. Kolmas tärkeä tavoite on, että uusi sivusto alkaisi tuottaa liidejä.

Kaikki lähtee asiakkaista.
Maailmankuuluja asiakkaita haluttiin esitellä pisteinä kartalla heti etusivulla. Ensimmäiset ideat Google Maps-kartasta joutivat pian romukoppaan: alkunäkymään ei jäisi tilaa millekään muulle, kuten selkeästi luettavalle otsikolle.
Lopulta päädyin interaktiiviseen 3D-karttapalloon, joka mahdollistaa mielenkiintoisen asiakkaiden esittelyn viemättä kohtuuttoman paljon tilaa näyttöruudulta. Samalla vaikutelma teknisesti pätevästä suunnannäyttäjästä moninkertaistuu.
Koko maapallo on siis kävijöiden vapaasti katseltavissa, ja karttapisteitä voi tutkia tarkemmin klikkaamalla auki tieto-ikkunan.

Tavoitteena liidit.
Sivuston tärkein käytännön tavoite on toimia myyntikanavana ja kerätä Euformaticsin myyntitiimille liidejä.
Huomioin liidikeskeisyyden projektin alusta loppuun. Ylävalikossa kulkee käyttäjän mukana aina näkyvillä korostettu painike ”Book a demo”, joka ohjaa käyttäjää helpoimpaan tapaan ilmaista kiinnostus tuotteita kohtaan.
Jotta demovarauksen tekeminen olisi käyttäjälle mahdollisimman vaivatonta, varaus tehdään suoraan kalenterinäkymässä parilla klikkauksella.
Koska asiakaskunta on globaali, kalenteritoiminto huomioi aikavyöhyke-erot: käyttäjä näkee vapaat ajat suoraan omassa aikavyöhykkeessään, eikä joudu temppuilemaan matematiikan kanssa varausta tehdessä:

Räätälöityä tuoteräätälöintiä
Euformatics tarjoaa SaaS-palveluita, joiden hinnat pitää näkyä verkkosivuilla helpon ostamisen ja markkinoinnin tukena.
Pilvipalvelu on moniosainen, ja jokaisessa osassa on omat asetuksensa, jotka vaikuttavat kokonaisuuden hintaan. WooCommercen perinteiset tuotevariaatiot joutivat heti kättelyssä teuraalle: varovaisenkin arvion mukaan variaatioita olisi syntynyt yhteensä yli 2500.
Lisäosat sullottiin roskiin, ja käärittiin hihat.
Ostovaiheessa käyttäjälle ei saa koskaan tulla ajatuskatkosta. Niinpä räätälöinnistä piti suunnitella mahdollisimman suoraviivainen.
Alussa näytetään kolmivaiheinen ostomatkan polku ”olet täällä” -tyyliin, jonka jälkeen mennään suoraan asiaan.
Käyttäjältä kysytään helppoja kysymyksiä. Lisäkysymyksiä paljastuu tarvittaessa sitä mukaa, kun käyttäjä valitsee vastauksia. Valintojen vaikutus hintaan näytetään käyttäjälle välittömästi.

