Verkkosivusto Saas -lupaukselle

Euformatics kehittää globaalia SaaS -ratkaisua yhteen terveydenhuollon kiperimmistä kysymyksistä. Ponnistusten tueksi tarvittiin edustava, asiakkaita hankkiva verkkosivusto.

Nämä tehtiin
  • Verkkosivujen suunnittelu
  • Verkkokaupan suunnittelu
  • WordPress + WooCommerce toteutus
Tavoitteet
  • Houkutella globaalia yleisöä ja uusia asiakkaita
  • Parantaa brändivaikutelmaa
  • Antaa mielikuva luotettavasta alan suunnannäyttäjästä
  • Mahdollistaa SaaS-palveluiden suora osto
Tekijät

Projekti pähkinänkuoressa

Ihmisen DNA-lukutuloksen ”tulkkaustyö” lääkäreille hyödylliseen muotoon on tänä päivänä supertietokoneelle sopiva työmaa. DNA-lukujen kustannukset laskevat ~100 kertaa tietokoneiden prosessointitehon kustannuksia nopeammin. Kustannusten laskiessa DNA -lukujen määrä kasvaa räjähdysmäisesti.

Miten ne miljardit vuosittaiset lukutulokset analysoidaan nopeasti lääkärien käyttöön kymmenen vuoden päästä, kun DNA:n lukutarkastus on rutiinitoimenpide hyvinvointivaltioiden terveystarkastuksissa?

Tämä on terveydenhuollon 2020-luvun merkittävimpiä haasteita, johon Euformaticsilla on kotimainen ratkaisu.

Vieraile sivustolla

Euformatics etusivun alkunäkymä tietokoneella
Vakuuttavuutta ja tyyliä etusivun alkunäkymässä. Kartta on selkeästi esillä vakuuttavana, interaktiivisena elementtinä viemättä liikaa tilaa.
Euformatics palvelut tietokoneen ruudulla
Tehokas ja helposti silmäiltävä palvelulistaus.

Luotettavan ja vakavasti otettavan kärkitoimijan meininkiä.

Euformatics toimii alalla, jossa kohdeasiakas on lääketieteen asiantuntija. Toistaiseksi kohtalaisen tuntemattomana alan toimijana tarvittiin kasvua tukeva verkkosivusto, joka viestii kuvaa uskottavasta ja luotettavasta kumppanista.

Teknologiayrityksenä Euformatics kaipasi lisäksi ilmettä ja fiilistä osaamisen globaalista edelläkävijästä ja suunnannäyttäjästä genetiikan pilvipalveluissa.

Kasvavalle yritykselle uudet asiakkuudet pitävät paketin kasassa. Kolmas tärkeä tavoite on, että uusi sivusto alkaisi tuottaa liidejä.

Asiakaskaruselli
Asiakkaat esitellään karusellitoiminnossa.

Kaikki lähtee asiakkaista.

Maailmankuuluja asiakkaita haluttiin esitellä pisteinä kartalla heti etusivulla. Ensimmäiset ideat Google Maps-kartasta joutivat pian romukoppaan: alkunäkymään ei jäisi tilaa millekään muulle, kuten selkeästi luettavalle otsikolle.

Lopulta päädyin interaktiiviseen 3D-karttapalloon, joka mahdollistaa mielenkiintoisen asiakkaiden esittelyn viemättä kohtuuttoman paljon tilaa näyttöruudulta. Samalla vaikutelma teknisesti pätevästä suunnannäyttäjästä moninkertaistuu.

Koko maapallo on siis kävijöiden vapaasti katseltavissa, ja karttapisteitä voi tutkia tarkemmin klikkaamalla auki tieto-ikkunan.

Euformatics 3d-pallon hyvät puolet.
Näyttöpinnan säästö, kun 2d-kartta vaihdetaan 3d -karttaan.
Karttapallon toiminta osana alkunäkymää.

Tavoitteena liidit.

Sivuston tärkein käytännön tavoite on toimia myyntikanavana ja kerätä Euformaticsin myyntitiimille liidejä.

Huomioin liidikeskeisyyden projektin alusta loppuun. Ylävalikossa kulkee käyttäjän mukana aina näkyvillä korostettu painike ”Book a demo”, joka ohjaa käyttäjää helpoimpaan tapaan ilmaista kiinnostus tuotteita kohtaan.

Jotta demovarauksen tekeminen olisi käyttäjälle mahdollisimman vaivatonta, varaus tehdään suoraan kalenterinäkymässä parilla klikkauksella.

Koska asiakaskunta on globaali, kalenteritoiminto huomioi aikavyöhyke-erot: käyttäjä näkee vapaat ajat suoraan omassa aikavyöhykkeessään, eikä joudu temppuilemaan matematiikan kanssa varausta tehdessä:

Euformatics tapaamisvarauksen toimintonäkymä
Ajanvarausnäkymä joka huomioi käyttäjän aikavyöhykkeen helpottaa tapaamisten varaamista suomen myyntitiimin kanssa.

Räätälöityä tuoteräätälöintiä

Euformatics tarjoaa SaaS-palveluita, joiden hinnat pitää näkyä verkkosivuilla helpon ostamisen ja markkinoinnin tukena.

Pilvipalvelu on moniosainen, ja jokaisessa osassa on omat asetuksensa, jotka vaikuttavat kokonaisuuden hintaan. WooCommercen perinteiset tuotevariaatiot joutivat heti kättelyssä teuraalle: varovaisenkin arvion mukaan variaatioita olisi syntynyt yhteensä yli 2500.

Lisäosat sullottiin roskiin, ja käärittiin hihat.

Tuotekonfiguraattorin toiminta auttaa asiakasta hahmottamaan uudenlaisen palvelun sisällön ja kustannukset.

Ostovaiheessa käyttäjälle ei saa koskaan tulla ajatuskatkosta. Niinpä räätälöinnistä piti suunnitella mahdollisimman suoraviivainen.

Alussa näytetään kolmivaiheinen ostomatkan polku ”olet täällä” -tyyliin, jonka jälkeen mennään suoraan asiaan.

Käyttäjältä kysytään helppoja kysymyksiä. Lisäkysymyksiä paljastuu tarvittaessa sitä mukaa, kun käyttäjä valitsee vastauksia. Valintojen vaikutus hintaan näytetään käyttäjälle välittömästi.

Euformatics etusivu tietokoneen näytöllä
Etusivu tietokoneruudulla.
Euformatics urasivu tietokoneruudun kokoluokassa.
Urasivu suunniteltiin houkuttelemaan osaavia työntekijöitä, joille merkityksellinen ja haastava työ on se juttu.

Parasta Sivututkan kanssa toiminnassa on verkkosivuston lopputuloksen korkea laatu niin toiminnallisesti kuin visuaalisen suunnittelun näkökulmasta.

Yhteistyö Sivututkan kanssa oli mutkatonta ja sujuvaa. Saatiin erinomaiset uudet sivut tukemaan Euformaticsin kasvua.

On ollut hauska seurata, miten sivu on tuottanut uusia liidejä. Perjantaina lähetin tarjouksen lähi-Itään casesta, joka on toistaiseksi suurin suora työn alla oleva SaaS-kauppa ulkomaille. Useampi muukin on aika pitkällä ja liidit ovat tulleet saitin kautta ja tätähän ei tapahtunut viime vuonna juuri ollenkaan.

Lisää liidejä verkkosivujen kautta

Tommi Kaasalainen

CEO, Euformatics

Mietitkö projektia?