Startup tyylillä verkkoon

Autoin Freesiä jalkauttamaan uuden ilmeen verkkoon ja hankkimaan asiakkaita uudelle palvelukonseptille.

Palvelut
  • Verkkosivujen suunnittelu
  • Verkkosivujen WordPress -toteutus
Tavoitteet
  • Lisää liidejä verkkosivuilta
  • Uuden konseptin viestintä
  • Brändimielikuvan kohentaminen
  • Uuden ilmeen jalkautus verkkoon
  • Teknisesti toimivampi sivusto
Tekijät
  • Suunnittelu: All Out Agency
  • WordPress -kehitys: Arcode

Projektin kuvaus

Freesi on suomalainen startup-yritys, joka tarjoaa moderneja palveluja ja työkaluja rakennusten sisäilman optimointiin.

Freesi otti yhteyttä ajatuksenaan jalkauttaa uunituore yritysilme digitaaliseen maailmaan, vahvistaen näin brändimielikuvaansa. Lisäksi uusien verkkosivujen tulisi palvella paremmin kasvun seuraavaa vaihetta tuoreilla liideillä.

All Out Agency valikoitui ratkaisemaan näitä haasteita digipalvelun suunnittelu- ja WordPress-osaamisen ansiosta.

Vieraile sivustolla

Freesi etusivun alkunäkymä tietokoneella
Etusivun alkunäkymä.
Freesi call to action -osio  tietokoneella
Toimintakutsujen näkymä jokaisen sivun alareunassa.

Hyvin pohdittu on puoliksi tehty

Verkkosivu-uudistuksen tavoitteet brändimielikuvan vahvistamisesta ja liidimäärien kasvattamisesta tarkoittivat, että suunnittelutyön tulisi mennä nappiin.

Parin vedoksen jälkeen verkkosivujen visuaalinen ydin muotoutui Freesin tuoreen brändiohjeistuksen pohjalta. Bulkkitavarasta poikkeavat visuaaliset ratkaisut animointeineen rakentavat mielikuvaa edistyksellisyydestä ja erityisyydestä.

Tyylikäs ulkoasu ei kuitenkaan yksinään riitä. Suunnittelin verkkosivujen sisällöt ja rakenteet loogiseen järjestykseen, jotta sivustoa olisi helppo käyttää. Käyttäjää ohjaillaan ostopolussa lempeästi toimintaa kohti.

Freesi koko etusivu tietokoneella
Freesicloud tietokoneella

Hintalaskurilla stoppi arvailuille.

Freesi on siitäkin erityinen asiantuntijayritys, että heille ei ole ongelma avata hinnoitteluaan julkisesti.

Verkkosivuille suunniteltiin hintalaskuri, jonka avulla kuka tahansa voi laskea palvelun aloitus- ja vuosimaksut antamillaan määrityksillä. Bonuksena laskuri arvioi mahdolliset säästöt.

Laskuri toimii myös oivana lisänä Freesin myyjien työkalupakeissa.

Freesi hinnoittelu-laskuri tietokoneella
Hintalaskuri konkretisoi uuden ja erilaisen palvelun hyödyt niin asiakkaille kuin Freesiläisillekin. Kun kulut ja säästöt kerrotaan avoimesti, asiakkaan hankintapäätös on helppo.

WordPressillä sisällönhallinta järjestykseen.

Freesi julkaisee verkkosivuillaan monenlaista sisältöä uutisista blogikirjoituksiin ja referensseistä henkilöstön tietoihin. Oikein toteutettuna WordPress loistaa juuri tällaisten monipuolisten sisältöjen hallinnassa.

Sisältöjä ja niiden ryhmittelyjä pääsee muokkaamaan kätevästi omista paikoistaan verkkosivujen hallintapaneelista. Uusia laskeutumissivuja voi rakentaa suunnitelluista sisältöpalikoista WordPressin lohkoeditorin avulla.

Arcoden Antti Rauhala onnistui teknisessä toteutuksessa myös latausnopeuksien optimoinnissa. Googlen suorituskykymittarit siunaavatkin sivuja erinomaisilla pisteytyksillä, useiden sivujen saadessa tietokoneella lähes täydet pisteet 99/100.

Freesin palvelun potentiaalia viestittiin muun muassa kiteyttämällä nykymaailman tila lukuihin. Parantamisen varaa on paljon.

Parasta oli selkeä prosessi, jota noudatettiin. Saitte helposti kiinni toiveistamme suunnitteluvaiheessa ja kaikki tuntui meille vaivattomalta. Asiakastyytyväisyys oli selkeästi tärkeää. Kaiken kaikkiaan erittäin hyvä kokemus. Kiitos erittäin hyvin hoidetusta projektista!

Emma Rantanen, Freesi

Emma Rantanen

Freesi

Mietitkö projektia?