Hyvin pohdittu on puoliksi tehty
Verkkosivu-uudistuksen tavoitteet brändimielikuvan vahvistamisesta ja liidimäärien kasvattamisesta tarkoittivat, että suunnittelutyön tulisi mennä nappiin.
Parin vedoksen jälkeen verkkosivujen visuaalinen ydin muotoutui Freesin tuoreen brändiohjeistuksen pohjalta. Bulkkitavarasta poikkeavat visuaaliset ratkaisut animointeineen rakentavat mielikuvaa edistyksellisyydestä ja erityisyydestä.
Tyylikäs ulkoasu ei kuitenkaan yksinään riitä. Suunnittelin verkkosivujen sisällöt ja rakenteet loogiseen järjestykseen, jotta sivustoa olisi helppo käyttää. Käyttäjää ohjaillaan ostopolussa lempeästi toimintaa kohti.
Hintalaskurilla stoppi arvailuille.
Freesi on siitäkin erityinen asiantuntijayritys, että heille ei ole ongelma avata hinnoitteluaan julkisesti.
Verkkosivuille suunniteltiin hintalaskuri, jonka avulla kuka tahansa voi laskea palvelun aloitus- ja vuosimaksut antamillaan määrityksillä. Bonuksena laskuri arvioi mahdolliset säästöt.
Laskuri toimii myös oivana lisänä Freesin myyjien työkalupakeissa.
WordPressillä sisällönhallinta järjestykseen.
Freesi julkaisee verkkosivuillaan monenlaista sisältöä uutisista blogikirjoituksiin ja referensseistä henkilöstön tietoihin. Oikein toteutettuna WordPress loistaa juuri tällaisten monipuolisten sisältöjen hallinnassa.
Sisältöjä ja niiden ryhmittelyjä pääsee muokkaamaan kätevästi omista paikoistaan verkkosivujen hallintapaneelista. Uusia laskeutumissivuja voi rakentaa suunnitelluista sisältöpalikoista WordPressin lohkoeditorin avulla.
Arcoden Antti Rauhala onnistui teknisessä toteutuksessa myös latausnopeuksien optimoinnissa. Googlen suorituskykymittarit siunaavatkin sivuja erinomaisilla pisteytyksillä, useiden sivujen saadessa tietokoneella lähes täydet pisteet 99/100.