Mukavaa asiointia
Jos Lännen Palveluyhtiöitä kuvailisi kolmella sanalla, olisivat ne lämminhenkisyys, ystävällisyys sekä ihmisläheisyys. Nämä kolme adjektiivia ohjasivat työtä läpi suunnitteluprosessin, ja olivat tärkeimpiä tavoitteista uuden sivuston tunnelmassa.
Korostin aitoa ja välitöntä palvelua henkilöstön terveisillä ja käyttämällä avainhenkilöiden valokuvia. Panostin viestinnässä lähestyttäviin sanavalintoihin, ja vältin virallistelua. Lännen Palveluyhtiöiden kanssa on helppo ja mukava asioida, ja tämän pitää huokua ensimmäisestä kohtaamisesta lähtien.
Sisällytin sivustolle palautelomakkeen, jota kautta asiakkaat voivat antaa risuja tai ruusuja Lännen Palveluyhtiön palveluista. Näin Lännen Palveluyhtiöt pystyy kuuntelemaan asiakkaitaan, ja kehittämään toimintaansa sen mukaan.
Konversioilla tavoitteisiin
Kiinnitin erityishuomiota palvelusivujen hakukoneoptimointiin. Uudet palvelukuvaukset ovat jargon-vapaa vyöhyke.
Yhdistin palveluita koskevat tarjouspyyntölomakkeet yhdeksi kattavaksi lomakkeeksi. Lomake on jaettu neljään askeleeseen, jotta lomakkeen täyttö olisi mahdollisimman helppoa ja mielekästä. Uuden lomakkeen konversioita on helppo seurata, ja käyttäjät on helppo ohjata aina saman lomakkeen pariin tarjouspyyntöä varten.
Yksi haasteista oli saada houkuteltua uusia työntekijöitä kiinnostumaan Lännen Palveluyhtiöissä työskentelystä. Houkuttelevuutta rakennettiin muun muassa julkaisemalla työntekijöiden terveisiä ja tarinoita, joiden kautta työnhakija voi tutustua ja innostua Lännen Palveluyhtiöistä.
Selkeyttä ja löydettävyyttä
Lännen Palveluyhtiöiden asiakaspalvelu kuormittui aikaisemmin puheluista, jotka olisi voinut hoitaa helpommin ja nopeammin verkossa, tai soittamalla suoraan oikealle henkilölle. Halusin tehostaa käyttäjien itsenäistä ohjautumista oikean henkilön tai lomakkeen luokse.
Suunnittelin navigaation yläpuolelle napakan tieto-osaston, jossa on nähtävillä tärkeimmät yhteystiedot, aukioloajat ja linkit, joita etsitään jatkuvasti. Asioi verkossa -sivulla kaikki asiakkaille hyödylliset linkit ja resurssit löytyvät yhdestä paikasta ilman tarvetta kilauttaa asiakaspalveluun.
Useimpien sivujen alareunassa on Apua asiointiin -apupalkki, joka auttaa kävijää kulkemaan eteenpäin sivustolla. Yhdessä nämä auttavat käyttäjiä löytämään helpommin etsimänsä tiedon, mikä parantaa sivuston käyttäjäkokemusta.
Käyttäjät etsivät monesti tietyn henkilön yhteystietoja sivustolta. Suunnittelin sivustolle hakutoiminnon, joka helpottaa yhteystietojen löytymistä ja säästää aikaa. Nyt käyttäjän ei tarvitse selata koko henkilöstöä läpi, jos henkilön nimi on tiedossa.
Raikas ilme modernilla otteella
Tämä kaikki kiteytettiin selkeään ilmeeseen, joka huokuu modernia ja lämminhenkistä tunnelmaa. Vanhasta ilmeestä pidettiin sininen väri, jota raikastettiin ja tuotiin rohkeampaan sävyyn. Sinivalkoista teemaa elävöitettiin oranssin ja mintun sävyillä, joita on käytetty tehostamaan tärkeimpiä toimintoja ja tekstejä.
Fonttivalinnoissa painotin luettavuutta ja selkeyttä. Valitsin sivustolle sarjan brändiväritettyjä ikoneita tuomaan selkeyttä ja vaihtelua ilmeeseen.
Tekniikkaa unohtamatta
Uusi sivusto hyödyntää WordPressin tarjoamia mahdollisuuksia laajasti tinkimättä latausnopeuksista, hakukonenäkyvyydestä, saavutettavuudesta tai tietoturvasta. Sivuston jatkokehitys on lisäksi nopeaa ja kustannustehokasta.
WordPressin oma sisältöeditori sai uusia lihaksia ja räätälöityjä lohkoja, joiden avulla sivujen sisältö saadaan muotoiltua brändiin sopivaan muotoon perinteisten tekstimuurien sijasta. Sisällöt, asetukset ja toiminnot hallitaan selkeästi omista näkymistään ilman tarvetta nähdä missään raakaa koodia.
Lomakkeiden tiedot lähtevät lomakkeelle syötettyjen tietojen perusteella automaattisesti juuri oikeille vastaanottajille ja ulkoisiin järjestelmiin.