Uusi brändi tyylillä verkkoon

Nuorten yrittäjien mentorointi- ja tukiyhdistys ansaitsee verkkosivut, jotka ovat yhtä innostavat ja toimivat kuin itse toiminta.

Palvelut
  • Verkkosivujen suunnittelu
  • WordPress-toteutus
  • Saavutettavuusvaatimukset täyttävä toteutus
Tavoitteet
  • Uuden brändi-ilmeen tuominen verkkoon
  • Kohderyhmien parempi huomioiminen
  • Konversioiden lisääminen
  • Sivuston helppo hallinta
  • Kahden sivuston saumaton sulautus
Tekijät
  • Suunnittelu ja käyttökokemus: All Out Agency
  • Visuaalinen suunnittelu: Studio Jeera
  • Toteutus: Snowi & Elisa Tervonen

Projekti lyhyesti

Nuori Yrittäjyys ry on suomalaisille kouluille ja oppilaitoksille yrittäjyyskasvatusta tarjoava järjestö, joka tukee lasten ja nuorten yrittäjyys-, työelämä- ja taloustaitoja erilaisten ohjelmien ja koulutusten kautta. Nuori Yrittäjyys on osa kansainvälistä Junior Achievement (JA) -järjestöä.

Brändiuudistuksen myötä Nuoren Yrittäjyys ry:n verkkosivut eivät enää palvelleet uusia tarpeita. Suunnittelun lähtökohtana toimi järjestön uudistettu brändi-ilme, verkkosivujen rakenteen ja viestinnän kehittäminen sekä tarve sulauttaa Uskalla Yrittää -tapahtumasivusto osaksi Nuoren Yrittäjyys ry:n kotisivuja. Tarvittiin aivan uusi sivusto, joka on houkutteleva ja tunnettuutta kasvattava.

Vieraile sivustolla

Innostava, uskottava ja ennen kaikkea houkutteleva

Tavoitteena oli luoda sivusto, joka innostaa nuoria ja opettajia lähtemään mukaan toimintaan. Kohderyhmien erilaiset tarpeet huomioidaan uudella sivustolla ohjaamalla käyttäjiä heille oleellisen tiedon pariin heti navigaatiosta ja etusivun alkunäkymästä alkaen.

Käyttäjää ohjataan sivuston läpi eri tilanteisiin soveltuvilla sisältönostoilla. Asiakaslähtöisyyden kokemusta haluttiin lisätä tekemällä yhteydenotto sivustolla mahdollisimman helpoksi. Sivujen alareunasta löytyykin aina kyseisen aiheen yhteyshenkilön yhteystiedot.

Nuori Yrittäjyys etusivun alkunäkymä
Etusivun alkunäkymä jakaa käyttäjät moniin eri polkuihin kiinnostuksen kohteiden perusteella.
Nuori Yrittäjyys Ulla Alakangas

“Oli ilo tehdä tätä projektia näin hyvän toimiston kanssa. Mieleen jäi, miten hyvin kuuntelitte briefin ja omaksuitte, mistä on kyse. Saimme teiltä arvokasta apua ja näkemystä brändiuudistukseen monipuolisesti. Verkkosivuista tuli modernit, raikkaat ja teknisesti hyvin toimivat. Näkyvin osa brändiämme on nyt jotain mitä haluaa ylpeydellä esitellä kaikille. Kiitos!”

– Ulla Alakangas, Alumni- ja viestintäkoordinaattori, Nuori Yrittäjyys

Graafiset elementit viestinnän tukena

Tunnelmasta suunniteltiin nuori ja rento. Toimme brändivärit ja muodot valokeilaan tuomaan yksilöllistä, lähestyttävää ja leikkisää tunnelmaa. Nuoren Yrittäjyys ry:n kuosia on hyödynnetty toistuvana teemana läpi sivuston.

Näyttävän ensinäkymän lisääminen sivuille onnistuu vaivattomasti. Aloitusnäkymästä tehtiin useita vaihtoehtoja, joihin saa näkymään kuosia ja taustasta irrotettuja hahmoja. Leikatut henkilökuvat toistuvat myös Nuoren Yrittäjyyden henkilöiden yhteystiedoissa, joissa henkilökuvat on yhdistetty erivärisiin ja -muotoisiin kuvioihin.

Pienet geometriset elementit tekevät selkeästä ilmeestä yksilöllisemmän, mutta auttavat myös hahmottamaan eri sisältöjä. Oppimisohjelmissa muodon värit edustavat tiettyä koulutusastetta, jolloin oppimisohjelmien listan silmäily on nopeampaa.

Vaihtoehtoinen sivun yläosan ulkoasu antaa NY:n sisältötiimille lisää työkaluja erilaisten sisältöjen tyylikkääseen taittoon.
Asiakaspalautteita voi nostaa sisällön joukkoon joko karusellina tai yksittäisenä palautteena.
Henkilöstön esittelyä elävöitettiin brändigrafiikalla.

Sisältöjä jokaiseen tarpeeseen

Sivustosta löytyy useita erilaisia sisältötyyppejä, jotka tulevat näkymään automaattisesti verkkosivuilla niille varatuilla paikoilla. Hyvin jäsennelty verkkosivujen hallinta mahdollistaa sen, että uusia sisältöjä on helppo lisätä sisältötyyppeihin myöhemmin.

Joustava nostotoiminto, jolla käyttäjiä voi ohjailla sisällöissä.
Artikkeleita ja muuta uusiutuvaa sisältöä voi esitellä millä sivulla tahansa.

Kahden sivuston saumaton sulautus

Sivustouudistuksen yhtenä tarkoituksena oli sulauttaa erillisenä sivustona toiminut uskallayrittää.fi-tapahtumasivuto osaksi Nuoren Yrittäjyyden pääsivustoa. Tapahtumasivusto luotiin omaksi osioksi, jossa näytetään kaikki tarvittava laajaan tapahtumakokonaisuuteen liittyen, kuten artikkelit, tiedot alueellisista tapahtumista, linkit ilmoittautumiseen sekä kilpailun voittaneet yritykset. Tapahtuman osion ulkoasu myötäilee pääsivuston ulkoasua, jolloin Uskalla Yrittää -kilpailu yhdistyy vahvemmin osaksi Nuori Yrittäjyys -brändiä.

Nuori Yrittäjyys oppimisohjelmasivu tietokoneella

Tekninen toteutus

Sivuston nopea latautuminen ja hakukoneystävällisyys huomioitiin tarkasti. Erilaisia sisältöjä hallitaan omista sisältötyypeistään ja esitellään käyttäjille erilaisilla suodatuksilla varustettuna. Sivujen elementtejä on mahdollista uusiokäyttää ja järjestää lohkoina mielensä mukaan WordPressin omassa editorissa.

Kaikki tämä luonnollisesti latausnopeudet, hakukoneoptimointi, saavutettavuus ja vaivaton jatkokehitettävyys huomioiden.

Sivusto on helppokäyttöinen ja käyttäjäystävällinen WCAG 2.1. AA-tason kriteerit täyttävä paketti, jota aivan kaikkien on mukava käyttää.

Mikä oli parasta All Out Agencyn toiminnassa: Jämäkkyys, ongelmanratkaisuasenne ja myös luovuus. Ihan mahtava kumppani olitte ja olen jo markkinoinut teitä muillekin!

Yritysilmeen ja brändin ero

Kaisa Huikuri

Viestintä- ja markkinointipäällikkö, Nuori Yrittäjyys

Mietitkö projektia?