Perinteinen insinööripalveluiden pelikenttä uusiksi
Projektin tavoitteena oli mahdollistaa suomessa ennen näkemätön tapa löytää ja hankkia insinööritalon palveluita laadukkaasti ja luotettavasti perinteisiin tottuneelle kohderyhmälle, joka on hoitanut kaiken aina kasvotusten.
Rejlers toimittaa laajoja projekteja asiakkailleen, mutta pienempiäkin projekteja mahtuu väliin silloin tällöin. Pienet projektit ovat helposti ennakoitavissa ilman yllätyksiä, ja niiden laajuus tunnetaan vuosikymmenten kokemuksen ansiosta hyvin.
Tällaiset palvelut ovat omiaan tuotteistettavaksi niin, että ne ovat selkeä ja helposti ostettava paketti suoraan verkosta niille insinööripalveluiden ostajille, jotka kokevat itsensä diginatiiveiksi ja arvostavat tehokkuutta.
Palvelupakettien haasteet
Perinteisessä verkkokauppatuotteessa näkyy hinta, muutamia valintoja kuten koko ja väri ja sitten ostonappi. Rejlersin kohdalla asia ei ollut näin yksinkertainen.
Toteutimme ennen näkemättömän joustava tuotteiden räätälöintilogiikka, joka mahdollistaa palveluiden myymisen. Palveluiden hinta määräytyy käyttäjän syöttämien lähtötietojen perusteella. Erilaiset mitat, sijainti, valaisutiedot ja sisä/ulkosijainti vaikuttavat tuotteiden hintaan kirjavasti.
Toimituskulujen laskennassa toteutimme tuotekohtaisesti hallittavan logiikan, joka huomioi muun muassa toimitukseen tarvittavien työmaakäyntien määrän, kohteen etäisyyden Rejlersin lähimmältä toimipisteeltä joka kyseisen palvelun voi toimittaa, sekä työn suorittavien insinöörien päiväraha- sekä hotelliyökulujen laskennan.
Innovaation ja kovan työn kautta tästäkin poikkeuksellisesta haasteesta selvittiin kunnialla ehjin nahoin, eikä asiakkaan tarvinut tinkiä sivuston laadusta tai hintojen määräytymiskaavoista.
Helppokäyttöisyys etusijalle
Erityisesti digitaaliseen ostokanavaan tottumaton yleisö tarvitsee ennen kaikkea selkeän ja rauhallisen käyttökokemuksen.
Selkeiden tuotevalintojen ja hinnan määräytymisen lisäksi räätälöimme perinteisen ostoskorisivun sijasta sivustolle ostoskori-näkymän joka liukuu esiin oikealta aina, kun käyttäjä tarvitsee ostoskoria. Kun ostoskorille ei ole omaa sivunäkymäänsä, ostokokemus on huomattavasti helpompi ja sujuvampi.
Tilausten hallintanäkymä ja asiakastietojen hallinta oman tilin näkymässä räätälöitiin selkeäksi ja riittävän ytimekkääksi.
Sisältö helposti hallittavaksi
Kiinnitimme huomiota myös sisällönhallinnan käyttökokemukseen. Tavoite on aina, että asiakkaan oma tiimi voi hallita sivuston sisältöä mielensä mukaan.
Sivusto on monikielinen, ja kielten hallinta on selkeästi osastoitu. Tuotteiden kulujen laskenta aina matkakustannuksista lähtien on syötettävissä eri lähtöarvoilla eri kielille.
Sisällönhallinta on voimakkaasti räätälöity, mutta käyttää WordPressin alati kehittyvää ja monipuolista lohkoeditoria, jotta sivuston sisältöä on mahdollista muokata modernisti vuosienkin päästä.