Insinööritalon palvelut verkkokauppaan

Sain haastavan tehtävän suunnitella perinteisiin juuttuneen insinöörialan innovatiivisen toimijan ideat todeksi verkkoon.

Palvelut
  • Verkkokaupan suunnittelu
  • WordPress & WooCommerce toteutus
  • Räätälöity toimituskululaskuri
Tavoitteet
  • Luoda uudenlainen lähestymiskulma palvelujen myymiseen
  • Tavoitella lisämyyntiä erityisesti diginatiiveilta
  • Täydentää asiakassuhteita
  • Palveluiden kulujen huomioiminen hinnoissa mahdollisimman tarkasti
Tekijät
  • Suunnittelu: All Out Agency
  • Toteutus: Arcode, Snowi
  • Rejlers Finland

Projektin lähtökohdat

Rejlers on Ruotsissa listattu insinööritoimisto, joka työllistää Suomessakin yli 1000 asiantuntijaa ja ammattilaista. Rejlers lähestyi meitä alallaan ennennäkemättömän konseptin kanssa: perinteisiä insinööritoimiston palveluja myytäisiin tuotteistettuna verkkokaupasta.

Vieraile sivustolla

Asiakkaiden esittely ja uskottavuuden rakentaminen verkkokaupassa.
Rejlers Webstore asiakasnosto
Asiakastarinoiden esittely videolla.

Perinteinen insinööripalveluiden pelikenttä uusiksi

Projektin tavoitteena oli mahdollistaa suomessa ennen näkemätön tapa löytää ja hankkia insinööritalon palveluita laadukkaasti ja luotettavasti perinteisiin tottuneelle kohderyhmälle, joka on hoitanut kaiken aina kasvotusten.

Rejlers toimittaa laajoja projekteja asiakkailleen, mutta pienempiäkin projekteja mahtuu väliin silloin tällöin. Pienet projektit ovat helposti ennakoitavissa ilman yllätyksiä, ja niiden laajuus tunnetaan vuosikymmenten kokemuksen ansiosta hyvin.

Tällaiset palvelut ovat omiaan tuotteistettavaksi niin, että ne ovat selkeä ja helposti ostettava paketti suoraan verkosta niille insinööripalveluiden ostajille, jotka kokevat itsensä diginatiiveiksi ja arvostavat tehokkuutta.

Palvelukonseptin selitys verkkokaupassa.
Palvelukonseptin avaaminen tietoa -sivulla.

Palvelupakettien haasteet

Perinteisessä verkkokauppatuotteessa näkyy hinta, muutamia valintoja kuten koko ja väri ja sitten ostonappi. Rejlersin kohdalla asia ei ollut näin yksinkertainen.

Toteutimme ennen näkemättömän joustava tuotteiden räätälöintilogiikka, joka mahdollistaa palveluiden myymisen. Palveluiden hinta määräytyy käyttäjän syöttämien lähtötietojen perusteella. Erilaiset mitat, sijainti, valaisutiedot ja sisä/ulkosijainti vaikuttavat tuotteiden hintaan kirjavasti.

Toimituskulujen laskennassa toteutimme tuotekohtaisesti hallittavan logiikan, joka huomioi muun muassa toimitukseen tarvittavien työmaakäyntien määrän, kohteen etäisyyden Rejlersin lähimmältä toimipisteeltä joka kyseisen palvelun voi toimittaa, sekä työn suorittavien insinöörien päiväraha- sekä hotelliyökulujen laskennan.

Innovaation ja kovan työn kautta tästäkin poikkeuksellisesta haasteesta selvittiin kunnialla ehjin nahoin, eikä asiakkaan tarvinut tinkiä sivuston laadusta tai hintojen määräytymiskaavoista.

Rejlers Webstore brändikuvamateriaalia
Valitsimme sivustolle käyttöön Rejlersin brändiin sopivaa kuvamateriaalia, diginatiivin kohderyhmän mielessä pitäen.
Rejlers ostoskori tietokoneen näytöllä
Räätälöity ostoskori ilmestyy ilman sivulatausta aina kun käyttäjä tarvitsee sitä.

Helppokäyttöisyys etusijalle

Erityisesti digitaaliseen ostokanavaan tottumaton yleisö tarvitsee ennen kaikkea selkeän ja rauhallisen käyttökokemuksen.

Selkeiden tuotevalintojen ja hinnan määräytymisen lisäksi räätälöimme perinteisen ostoskorisivun sijasta sivustolle ostoskori-näkymän joka liukuu esiin oikealta aina, kun käyttäjä tarvitsee ostoskoria. Kun ostoskorille ei ole omaa sivunäkymäänsä, ostokokemus on huomattavasti helpompi ja sujuvampi.

Tilausten hallintanäkymä ja asiakastietojen hallinta oman tilin näkymässä räätälöitiin selkeäksi ja riittävän ytimekkääksi.

Selkeä asiakastilin hallinta, jossa ei ole mitään ylimääräistä.

Sisältö helposti hallittavaksi

Kiinnitimme huomiota myös sisällönhallinnan käyttökokemukseen. Tavoite on aina, että asiakkaan oma tiimi voi hallita sivuston sisältöä mielensä mukaan.

Sivusto on monikielinen, ja kielten hallinta on selkeästi osastoitu. Tuotteiden kulujen laskenta aina matkakustannuksista lähtien on syötettävissä eri lähtöarvoilla eri kielille.

Sisällönhallinta on voimakkaasti räätälöity, mutta käyttää WordPressin alati kehittyvää ja monipuolista lohkoeditoria, jotta sivuston sisältöä on mahdollista muokata modernisti vuosienkin päästä.

Rejlers Webstore etusivu
Verkkokaupan etusivu tietokoneen ruudulla katseltaessa.
Rejlers Webstore tuotenäkymä
Kappalemääräisen tuotteen tilaus- ja tietosivu.

Projekti ajettiin maaliin kunniakkaasti. Parasta toiminnassa oli joustavuus ja halu tehdä erinomaista jälkeä pelkästään riittävän sijaan.

Rejlers Finland Tero Vuonos

Tero Vuonos

Rejlers Finland

Mietitkö projektia?